צביקה יעקובזון: "הרב אורי זוהר למד בכוחות בלתי רגילים"

    אסתי פלד No Comments on צביקה יעקובזון: "הרב אורי זוהר למד בכוחות בלתי רגילים"

    צביקה יעקובזון, שלמד עם הרב אורי זוהר בביתו משך שנים סיפר ל'קול חי': "הוא כל הזמן אמר אני חייב להדביק את הפער, אין ויכוח על זה שהוא היה גאון. והוא הדביק את הפער במהירות האור. הוא ידע הכל, היה לו זיכרון מדהים. הוא למד כאילו אש שורפת אותו, כאילו זה דיני נפשות, בכוחות בלתי רגילים. זה היה כל חלקו"

    הרב אורי זוהר זצ"ל צילום: Ben Hakoon/Flash90
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר סיעת ש"ס בכנסת, צביקה יעקובזון שלמד עם הרב אורי זוהר בביתו משך שנים, שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על דמות ההוד שנסתלקה. "הרב אורי זוהר היה צדיק יסוד עולם. הוא לא החזיק מעצמו כלום. אנחנו ראינו בו ענק שבענקים. זה אדם שלא ויתר לעצמו על קוצו של יוד בלימוד, בהלכה, בתפילות", מספר הרב יעקבזון.

    הוא סיפר איך התחילה החברותא: "כשדרעי היה שר הפנים בפעם הראשונה הוא היה עובד מהבוקר עד הלילה. יום אחד נכנס הרב אורי זוהר ביום שישי והתחיל לצעוק 'אם אתם תתנתקו מהלימוד מרה תהיה אחריתכם, אל תתפתו לרשעים, שאין להם אלא טובתם'. אצל דרעי נולד השיעור של יום שישי, הוא היה מגיע בכל יום שישי עם ר' יששכר מאיר זצ"ל ואחרי זה הרב אברג'יל והיו מוסרים שיעור שלוש שעות כל יום שישי. זה בעקבות הנזיפה של הרב אורי זוהר".

    "אני אמרתי לו אין לי שום בעיה ללמוד איתך, אם רק תסכים. היה ברור שהוא יגיד לי לא, והוא אמר לי כן. היה לו שיעור כבר קודם ואני רק צורפתי. הרב חפץ והרב זייבלד היו לפני".

    הרב יעקבזון המשיך וסיפר: "בשלוש שנים הראשונות למדנו במכון אור הצפון ואחרי זה היינו שומעים שיעור מהרב ידידיה מנת, אחרי זה היה קשה לו לצאת מהבית ולי באמצע היום לצאת ולחזור ואמר לי אני מפסיק ונלמד מעכשיו בבית שלי. מאז זה כך. למעשה הוא מורי ורבי המובהק".

    עוד סיפר: "הוא כל הזמן אמר אני חייב להדביק את הפער, אין ויכוח על זה שהוא היה גאון. והוא הדביק את הפער במהירות האור. הוא ידע הכל, היה לו זיכרון מדהים. הוא לא שכח דבר. זכר כל גמרא שלמדנו, ידע כל הלכה. ידע את המשנה ברורה לדעתי בעל פה. הוא למד כאילו אש שורפת אותו, כאילו זה דיני נפשות, בכוחות בלתי רגילים. זה היה כל חלקו".

    האזינו לריאיון המלא



    0 תגובות